Aleksander Sierżęga
Właściciel firmy Simulation Games Manufacture. Autor gier negocjacyjnych, socjolog. Absolwent Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW (specjalizacja „Negocjacje, mediacje, rozwiązywanie konfliktów”). Wiceprezes Fundacji Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa.
Od 2002 roku współpracuję ze szkołami wyższymi, organizacjami pozarządowymi i firmami szkoleniowymi. Specjalizuję się w tworzeniu innowacyjnych produktów szkoleniowych i edukacyjnych. Jestem autorem i współautorem gier planszowych, internetowych (flash), na platformy mobilne (Iphone) i klasycznych gier scenariuszowych. Realizuję projekty dotyczące nowatorskich sposobów wykorzystania gier symulacyjnych, jako uniwersalnego narzędzia szkoleniowego ze specjalnym uwzględnieniem internetu.
Od lat jestem też bezsprzecznie przekonany, że jest jeszcze wiele do zagrania i wygrania w polskiej edukacji…
- e-mail: alek.sierzega@sigmagames.pl
- tel.: +48 606 720 929
Milena Więckowska
Absolwentka Wydziału Matematyki Stosowanej i Fizyki Technicznej Politechniki Warszawskiej. Z wykształcenia fizyk-optoelektronik, z zamiłowania dziennikarz internetowy i redaktor Polskiego Portalu Edukacyjnego Interkl@sa. Pełnomocnik Zarządu Fundacji – Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa.
Moimi głównymi zaletami są: systematyczność, umiejętność spojrzenia na każdą sprawę z dystansu, spokój, zdolność do uporządkowania każdego bałaganu i dobra organizacja. W życiu prywatnym jestem matką trójki dzieci, co pozwoliło mi w pełni rozwinąć te predyspozycje i uzdolnienia 🙂 Niewiele jest sytuacji, osób i rzeczy, które potrafią wyprowadzić mnie z równowagi (oczywiście poza trójką moich pociech…)
Mimo zaabsorbowania obowiązkami służbowo, domowo, rodzinnymi zawsze znajdę czas na czytanie. Uwielbiam czytać. Czytanie to moja odskocznia, wentyl bezpieczeństwa i rzecz, która pozwala zachować mi uśmiech niezależnie od szaleństwa panującego wokół. Fantastyka naukowa, fantasy, kryminały (zwłaszcza skandynawskie), powieści sensacyjne, literatura obyczajowa – czytam w zasadzie wszystko, przeplatając wizje obcy światów i przyszłości ludzkości, rozważaniami nad naturą człowieka i skomplikowanymi odcieniami ludzkich charakterów, motywów i emocji.
Dla równowagi wobec wszechobecnej w XXI wieku technologii, która zdominowała moje życie zawodowe i prywatne, mogę pochwalić się też wieloma „archaicznymi” umiejętnościami, m.in. takimi, jak… szydełkowanie, robienie na drutach i haftowanie 😉
- e-mail: milena.wieckowska@sigmagames.pl
Jarosław Jaroszewski
Z zawodu fototechnik (absolwent ZSF w Warszawie) i operator kamery (studium Akademia Filmu i Telewizji w Warszawie). Z zamiłowania i racji wykonywanych obowiązków – profesjonalny grafik.
Jest przykładem, że czasami to los wybiera dla nas drogę zawodową, inną niż sami zakładamy na samym początku dorosłego życia. W ten sposób zamiast pracować w wyuczonym zawodzie zostałem grafikiem. Takim z zamiłowania i z pasji; takim, który do wszystkiego doszedł sam, bez żadnych podpowiedzi od doświadczonych profesorów. Mimo, że praca zajmuje mi obecnie ponad ¾ doby, znajduję też czas na liczne zainteresowania. Jestem np. domowym cukiernikiem 😉 Od nierealnego świata gier i grafiki 3D odrywam się także czytając książki z szeroko pojętego zakresu fantastyki. Aby jednak w przyrodzie zachowana została równowaga dużo czasu spędzam też na analizowaniu gier konkurencji… grając w ich produkcje 🙂 .
- e-mail: jarek.jaroszewski@sigmagames.pl
Marek Jaroszewski
Dwudziestolatek, ze średnim wykształceniem, który po zakończeniu liceum rozpoczął pracę w telewizji na stanowisku „Ingest”. Specjalista od archiwizowania materiałów do montażu oraz opieki nad sprzętem.
Jako dziecko wymarzyłem sobie, że w przyszłości albo będę montował filmy/teledyski, albo robił gry. Na początku gimnazjum poznałem pierwsze programy do montowania i rozpocząłem prowadzenie własnego kanału na You Tube, na którym umieszczałem swoje montaże (głównie teledyski). Zajmowałem się również (z przyjacielem) kręceniem krótkich etiud oraz horrorów. Przez ponad 10 lat zdobywałem doświadczenie na rynku gier, grając w wiele dostępnych na rynku tytułów (nie tylko po angielsku, ale i japońsku). W chwili obecnej mogę pochwalić się także, trwającą już prawie dwa lata, pracą na silniku Unreal Engine 4.
Jestem człowiekiem, który uwielbia tworzyć. Dla tego w ue4 zajmuję się game designem i level designem. Nie ma znaczenia co tworzę: mogą to być filmy, pełne poziomy czy szczegóły w typie układania kamyczków na drodze, aby ładnie wyglądały w grze. W tego typu zajęcia angażuję się całym sobą – będę przy tym siedział godzinami, bo to uwielbiam: przebywać w swoim małym świecie.
W wolnych chwilach nadal oczywiście gram. Są to głównie rpg i gry akcji. Czytam komiksy i książki fantasy (nie ma to, jak od czasu do czasu zanurzyć się w świecie Zambocha czy Grzędowicza 😉 ). A kalorie spalam grając na perkusji albo biegając.
- e-mail: marek.jaroszewski@sigmagames.pl
Piotr Mieruszyński
Z wykształcenia informatyk, kończący studia na AFiBV ( Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie). W praktyce: pisarz, podróżnik, marzyciel. W firmie zajmuje się pisaniem, narracją, world designem oraz w mniejszym stopniu tłumaczeniami.
Można powiedzieć że jako dziecko miałem poziom skupienia godny szczenięcia: wszystko jest ciekawe, chce widzieć wszystko. Ostatecznie czym byłem starszy, tym szersze stawały się moje zainteresowania. Nim skończyłem liceum interesowałem się już: technologią, fizyką, astronomią, szermierką, sztukami walki, leśnictwem, filozofią, psychologią, historią, pisaniem wierszy i powieści, anglistyką, grami(w każdej formie), mitologią , szamanizmem…. A to dopiero początek. W efekcie końcowym jestem człowiekiem, który wie nieco o wszystkim.
Okazałem się przy tym człowiekiem całkiem twórczym. Zdobyte informacje i ciekawości z łatwością przelewałem na opowieści… a teraz i scenariusze do gier. Przyznaje, że podoba mi się ten stan rzeczy, gry dały mi w życiu wiele. Czas oddać to z nawiązką.
- e-mail: piotr.mieruszynski@sigmagames.pl
Patryk Jarosz
informatyk, kończacy AFiBV na specjalizacji gry komputerowe.
W sigmie zajmuje się tworzeniem gier na silniku Unreal Engine 4. Od dziecka interesuje się graniem i tworzeniem gier. Zaczynając od klasycznych książkowych gier RPG, przez planszówki oraz gry karciane az do gier komputerowych. Zawsze chciałem tworzyć gry i już jako dziecko zaczynałem tworzyć gry na prostych silnikach jak GameEngine czy RPG Maker a wraz z rozwojem umiejetności pracowalem również na Unity, CryEngine a także tworzyłem gry w C#( XNAGameStudio) i Jave(LibGDX, LWJGL -Lightweight Java Game Library) . Moje ulubione gatunki gier to horrory, przygodówki, RPG oraz strategie. Wychowałem się na grach takich jak Heroes, Baldur`sGate i Dracula. Jeśli chodzi o literature to uwielbiam fantastyke i jestem horroru, którego jestem wielkim fanem a w szczególnie takich twórców jak Edgar Allan Poe lub Howard Phillips Lovecraft.
- e-mail: patryk.jarosz@sigmagames.pl